Ondernemers in overleg

Internationale bankgarantie

Een internationale bankgarantie biedt jou én je buitenlandse handelspartner zekerheid van levering en betaling. Zo kun je veilig en vertrouwd internationaal zakendoen.

Waarom bankgarantie aanvragen?

    Zekerheid van levering en betaling voor jou en je handelspartner Financiële vergoeding als verplichtingen niet zijn nagekomen Biedt uitkomst bij het onderhandelen van de betalingsperiode

Zo werkt een internationale bankgarantie

Doe je zaken met een buitenlandse handelspartner, dan gaat dit vaak gepaard met wederzijdse risico’s. Om duidelijkheid te scheppen welke verplichtingen zijn overeengekomen, worden afspraken vastgelegd in een contract. Een bankgarantie biedt je handelspartner extra zekerheid dat jij alle verplichtingen kunt en zal nakomen. Een bankgarantie is geen betaalmiddel, maar een zelfstandige en onherroepelijke verbintenis van de bank die zakenpartners zekerheid biedt voor de nakoming van de verplichtingen onder hun afgesloten contract.

Hoe kan ik de status van mijn zending volgen?

De status van je zendingen kun je volgen via de website van Parcel International op basis van het referentienummer van je product. Dit nummer vind je op de correspondentie van Rabobank. De referentienummers voor bankgaranties beginnen met RTGI of RTGD.

Volg je zending via parcelinternational.nl

Veelgestelde vragen over internationale bankgarantie

Voorwaarden

Rabobank maakt voor bankgaranties gebruik van de 'Uniforme Regels voor Bankgaranties (URDG758)'. Deze zijn te bestellen op de website van de Internationale Kamer van Koophandel.

Kunnen we je verder helpen

Voor overige vragen kun je een bericht sturen naar de Trade Service Desk. Of neem telefonisch contact op via (088) 727 11 63 tussen 8:30 – 17:00 uur.