‘Aantal klanten dat belde met vragen over inloggen nam direct af’

Klanten van verzekeringsspecialist Aevitae hoeven zelden in te loggen op hun portaal. Dit maakt het onthouden van de inloggegevens lastig. Maar iDIN van Rabo Identity Services biedt uitkomst. Het aantal telefoontjes over inloggen daalde vrijwel onmiddellijk.

Digitale polissen

Aevitae is specialist in het leveren van collectieve verzekeringen in Nederland. ‘In onze sector is beveiliging en privacy ontzettend belangrijk’, vertelt informatiemanager Roel Swieringa,. ‘Daarvoor hebben we voor klanten een ‘Mijn Omgeving’ ontwikkeld. Hier kunnen klanten hun digitale polissen en spaarproducten bekijken en online declareren.’ Aevitae wilde het inloggen (met gebruikersnaam, wachtwoord en sms-verificatiecode) makkelijker, sneller en betrouwbaarder maken.

Echt makkelijker

‘Extra uitdaging is dat onze klanten vaak maar één paar keer per jaar op het portaal hoeven in te loggen. Dat vergrootte de kans dat zij het wachtwoord of de gebruikersnaam vergaten,. Ook daarvoor zochten we een oplossing.’ Voor het veilig en snel inloggen kwam Aevitae uit op iDIN, onderdeel van Rabo Identity Services. Swieringa:

“Het aantal klanten dat belde met vragen over het inloggen nam direct na de implementatie af.”

‘Dankzij Rabo Identity Services wordt het aantal brieven en fysieke handelingen verlaagd. Dit werkt kosten- en tijdbesparend. Dankzij de verbeterde klantreis, voltooien meer klanten hun aanmelding. Daaruit blijkt dat we met iDIN het inloggen dus écht makkelijker hebben gemaakt voor onze klanten.’

Korte lijntjes

Ook de implementatie van iDIN ging van een leien dakje bij Aevitae. ‘Rabo Identity Services ondersteunde ons bij de implementatie van iDIN. Mede door deze samenwerking, de korte lijntjes en technische kennis bij Rabo Identity Services konden we iDIN in een heel korte tijd implementeren’, aldus Swieringa.