‘Onboarding nieuwe klanten efficiënter en betrouwbaarder’

Het nog relatief jonge bedrijf Future Connections ondersteunt telecombedrijven bij hun digitale transformatie. Rabo Identity Services helpt hen om de onboarding van nieuwe klanten in de retail en etail te vereenvoudigen.

Slimme oplossingen

‘Als services- en softwarebedrijf helpen we telecombedrijven via slimme oplossingen om hun customer journey en operationele processen te verbeteren en te automatiseren’, vertelt Julien Beenakkers, CEO van Future Connections. ‘Daarbij richten we ons onder andere op de onboarding van consumenten en zakelijke klanten. Dat doen we zowel voor de Nederlandse markt, als voor klanten in Groot-Brittannië, Spanje en Duitsland. Voor de buitenlandse markt werken we voor de digitale onboarding van klanten samen met onze partner Signicat.’

Processen digitaliseren

Telecombedrijven hebben te maken met veel veranderingen, zoals de toenemende digitalisering of de EU-regels met betrekking tot het voorkomen van fraude met SIM-kaarten. Julien Beenakkers: ‘Door deze ontwikkelingen en wet- en regelgeving is hun proces om nieuwe klanten binnen te halen vaak hobbelig en foutgevoelig. Als solution integrator kunnen we dit verbeteren door een brug te slaan tussen de bestaande processen en diensten met de nieuwste technologische oplossingen. Onze toegevoegde waarde is dat wij zowel verstand hebben van de processen binnen de telecombranche als de toegepaste systemen.’

“ Om mee te kunnen in deze digitale wereld is het belangrijk dat telecombedrijven hun processen en netwerken steeds meer digitaliseren.”

‘Hiervoor zoeken zij onafhankelijke partners en oplossingen die aansluiten op deze wensen en de telecombedrijven begeleiden in deze digitale transformatie.’

Toegevoegde waarde

Via de Rabobank kwam Future Connections in aanraking met Rabo Identity Services. ‘Al snel zagen we de enorme toegevoegde waarde van deze digitale identiteitsverificatie voor onze klanten in zowel de retail- als de etail-omgevingen, aldus Julien Beenakkers. ‘Zo zijn we momenteel in gesprek met een grote telecomaanbieder die al verregaande plannen had om in alle winkels in Nederland een paspoortscanner te plaatsen voor het identificeren en onboarden van nieuwe klanten. Die konden we ervan overtuigen dat Rabo Identity Services een betere oplossing is. Dit is namelijk een betrouwbare en bewezen oplossing die goed in te passen is binnen een bestaande IT-architectuur.’

Geen wachtrijen

Het grote voordeel van Rabo Identity Services is volgens Julien Beenakkers dat het AVG-proof is. ‘Daarnaast wordt op basis van één klik een groot deel van de CRM-omgeving al gevuld met relevante klantgegevens. Normaliter heb je daar vier tot vijf stappen voor nodig, waarbij de kans op foute invoer groot is. Deze nieuwe digitale methode is natuurlijk handig voor zowel klant als telecombedrijf. Verder bespaart Rabo Identity Services enorm veel kosten. Neem het telecombedrijf dat overal paspoortscanners wilde plaatsen. Nu hoeven ze niet te investeren in deze hardware. Ook gaat de onboarding van nieuwe klanten in de winkel dankzij Rabo Identity Services veel sneller. De digitale identificatie kan binnen één minuut worden uitgevoerd. Retailers hebben daardoor veel meer tijd om met hun klanten bezig te zijn – reken maar uit wat dat oplevert!’

Betrouwbare naam

Een ander groot voordeel van Rabo Identity Services is volgens Julien Beenakkers dat een grote en betrouwbare naam als de Rabobank achter het product staat. ‘We krijgen vaak de vraag: hoe fraudebestendig is een oplossing? Natuurlijk kan er altijd iets misgaan, maar een bedrijf als de Rabobank geeft ondernemingen de zekerheid dat dit tot een minimum beperkt wordt en altijd wordt opgelost.’