'Grote tijdswinst voor BEEQUIP en klanten met Rabo Identity Services'

In de wereld van lease is snel handelen essentieel. Daarom zocht BEEQUIP de meest betrouwbare partij met de beste technologie om het aangaan en ondertekenen van leasecontracten zo betrouwbaar én snel mogelijk te uitvoeren. Rabo Identity Services bood uitkomst.

Snel handelen

Beequip is een innovatieve fintech leasemaatschappij voor het financieren van gebruikt en nieuw zwaar materieel voor de bouw, infra, agri en logistieke sector. Bij Beequip kunnen mkb-ondernemers machines leasen, zodat hun bedrijf kan groeien. Voor deze ondernemers is snel handelen vaak noodzakelijk. Dat betekent dat Beequip direct moet kunnen reageren op een lease-aanvraag. En natuurlijk er op moet kunnen vertrouwen dat de ondernemer die de aanvraag doet betrouwbaar is.

Perfecte partij

Om een machine te leasen, moeten klanten zich identificeren en vervolgens een leasecontract tekenen. BEEQUIP zocht naar de meest betrouwbare partij met de beste technologie om het aangaan en ondertekenen van leasecontracten zo betrouwbaar én snel mogelijk te uitvoeren.

“De samenwerking tussen Rabobank en Signicat, samen Rabo Identity Services, bleek de perfecte partij voor BEEQUIP.”

Dankzij Rabo Identity Services kunnen ondernemers zichzelf nu digitaal identificeren en het leasecontract online tekenen.

Sneller antwoord

Het proces van het aanvragen van de lease tot het ontvangen van een getekend leasecontract kon eerst tot meerdere dagen duren. Dankzij Rabo Identity Services kan dit veel sneller, het werd teruggebracht tot maximaal vier uur. Een grote tijdsbesparing voor zowel BEEQUIP als voor hun klanten. Hiermee krijgt een opdrachtgever sneller antwoord, de ondernemer sneller uitsluitsel over het te leasen materiaal en BEEQUIP kan klanten beter en sneller van dienst zijn.

Een opdrachtgever krijgt sneller antwoord, de ondernemer sneller uitsluitsel over het te leasen materiaal en BEEQUIP kan klanten beter en sneller van dienst zijn.

Fouten voorkomen

Niet alleen het lease aanvraagproces werd sterk verkort doordat klanten zich online laten identificeren en digitaal contracten ondertekenen. Het proces wordt óók gemakkelijker en transparanter. Dat helpt leasebedrijven te voldoen aan de AVG en de Wwft. Doordat de klantgegevens al vooraf zijn geverifieerd door de bank, worden fouten voorkomen. Dit maakt het binnenhalen van nieuwe klanten efficiënter en goedkoper.