Zakelijk creditcard activeren

Je nieuwe zakelijke Rabo BusinessCard is binnen! Je kunt je zakelijke creditcard direct gebruiken nadat je deze hebt geactiveerd. Activeren kan op twee manieren, met je Rabo Scanner of met activatiecode op je telefoon. We leggen je uit hoe het werkt.

Activeer je creditcard direct

Je nieuwe Rabo BusinessCard activeren doe je eenvoudig via de Rabo App of log direct in via onderstaande knop.

Particuliere klant?

Je creditcard activeren met Rabo Scanner

Tip! Heb je ook een nieuwe zakelijke betaalpas ontvangen? Activeer dan eerst je betaalpas en daarna je Rabo BusinessCard.

Ben je de wettelijk vertegenwoordiger in je organisatie of heb je de rol 'Beheerder(Plus)'? Dan activeer je de creditcard voor jezelf of voor collega’s uit je organisatie.
Je bent de wettelijk vertegenwoordiger als je als bestuurder van je bedrijf bent ingeschreven in de Kamer van Koophandel. Ook sta je zo bij Rabobank geregisteerd.
Ben je niet de wettelijk vertegenwoordiger of 'Beheerder(Plus)' in je organisatie? Neem dan contact op met je wettelijk vertegenwoordiger of degene met de rol 'Beheerder(Plus)'. Die persoon kan je creditcard in één minuut voor je activeren.

Zo activeer je je creditcard met activatiecode

Inloggen

Open de Rabo App

Kies 'Creditcard' Selecteer je nieuwe creditcard Selecteer 'Verder met activeren' Kies 'sms versturen'

Je ontvangt nu een sms met een activatiecode

Vul de activatiecode in

Hiermee is je nieuwe Rabo BusinessCard geactiveerd

Nadat je creditcard is geactiveerd

Je creditcard is direct te gebruiken in binnen- en buitenland. Knip je de chip van je oude creditcard door. Deze heb je niet meer nodig. Gebruik je jouw creditcard voor betaaldiensten zoals Paypal? Vul daar dan je nieuwe creditcardgegevens in. Dit geldt ook voor abonnementen die je met je creditcard betaalt.

Pincode bij nieuwe Rabo BusinessCard

Is je oude creditcard stuk of beschadigd?

Dan krijg je geen nieuwe pincode bij je nieuwe creditcard. Je kunt gewoon je oude, vertrouwde code blijven gebruiken.

Is je oude creditcard verloren of gestolen?

Dan ontvang je een brief met je nieuwe pincode.

Veelgestelde vragen

Creditcard activeren lukt niet, wat moet ik doen?

Heb je geen activatiecode ontvangen? Dan is je mobiele telefoonnummer niet bij ons bekend. je kunt deze eenvoudig toevoegen in de Rabo App.

  1. Open de Rabo App.
  2. Kies 'Profiel'. Dit is het symbool rechtsboven in je scherm
  3. Selecteer je gebruikersnaam en kies daarna 'Contactgegevens wijzigen'.
  4. Vul je mobiele telefoonnummer in.
  5. Binnen drie dagen is het mogelijk om met een activatiecode je credticard te activeren.

Is het dan nog niet gelukt en ben je de wettelijk vertegenwoordiger van het bedrijf of heb je de rol 'Beheerder(Plus)'? We helpen je graag op een van onze vestigingen. Vergeet niet je creditcard en je geldige legitimatiebewijs, zoals je paspoort, mee te nemen.

Kan ik mijn creditcard ook telefonisch activeren?

Nee, je kunt je zakelijke creditcard niet telefonisch activeren.

We willen namelijk niet dat iemand misbruik maakt van je creditcard. Daarom vragen we je om je wettelijk vertegenwoordiger in te laten loggen met betaalpas en Rabo Scanner. Telefonisch activeren is minder veilig, omdat we telefonisch niet goed kunnen controleren wie je bent.

Hoe activeer ik mijn creditcard als ik in het buitenland ben?

Je kunt je Rabo BusinessCard activeren in Rabo Online Bankieren. Lukt het niet? Ga dan naar je Rabobank zodra je weer in Nederland bent. Vergeet niet een geldig legitimatiebewijs mee te nemen (bijvoorbeeld je paspoort). Ben je voor een lange periode in het buitenland en kun je daarom niet naar een vestiging komen? Neem dan telefonisch contact met ons op.

Neem contact met ons op