Problemen met inloggen zelf oplossen
Sommige problemen met inloggen in internetbankieren los je zelf op. Meestal door de instellingen op je pc, tablet of mobiele toestel aan te passen. De instructies daarvoor vind je op deze pagina. Blijft het probleem bestaan? Neem dan contact met ons op.
Veel voorkomende problemen met internetbankieren oplossen
De kleurcode is telkens maar beperkt geldig, dit doen we om fraude tegen te gaan. Je lost het eenvoudig op door op het pijl-symbooltje op de kleurcode te klikken. Er verschijnt dan direct een nieuwe code. Wil je zien hoe dat werkt? Bekijk dan ons filmpje en de uitleg.
Dit kan de volgende oorzaken hebben:
Ook bij een foutcode of (fout)melding kun je het probleem in veel gevallen zelf oplossen. Zoek de code of melding op in de lijst en volg de bijbehorende stappen.
Controleer en update je browser:
De registratie kan om diverse redenen verlopen of verwijderd zijn:
Volg de stappen op het scherm van je smartphone of tablet om je toestel opnieuw te registreren.
Accepteer cookies als dat gevraagd wordt.
Bij browser Google Chrome werkt het op deze manier:
Het verwijderen van cookies en geschiedenis is de oplossing voor veel problemen.
Het werkt als volgt bij Google Chrome:
Dit gebeurt soms als je gebruikmaakt van een link in je favorieten of een icoontje van Rabobank waarmee je direct op de website terecht komt. De link is dan verouderd en werkt niet meer goed.
Log dan als volgt in:
Vergeet niet de oude link uit je favorietenlijst te verwijderen.
Zorg ervoor dat je firewall of pop-up killer de website van Rabobank toestaat.
Gebruik je Google Chrome? Doorloop dan deze stappen:
Je vindt de datum en tijd van je computer, rechts onderin het computerscherm. Klopt er iets niet? Pas de datum of tijd dan aan: